Gewone voeding

Afvallen met gewone voeding betekent dat u een afvalt door de diëtist voor u samengestelde voeding. Er wordt uitgegaan van de richtlijnen van de Gezondheidsraad. Binnen afvallen met gewone voeding zijn verschillende invalshoeken mogelijk. Hiermee legt u een basis voor een gezond leven en kunt u prima afvallen.

Nadeel van deze methode kan zijn dat u er vanuit moet gaan dat u, om uw spiermassa te behouden, niet meer dan ongeveer 500 kcal per dag op uw energiebehoefte kunt besparen. Om één kilo vet te verliezen moeten 7000 kcal worden bespaard. Dit zijn slechts algemene richtlijnen maar ze geven wel een indicatie van de mogelijkheden. Sommige mensen vinden het, vanwege voorgaand gegeven, lastig om deze methode vol te houden. Voordeel is wel dat u meteen volop aan uw gewoontes kunt werken: alles wat u nodig heeft om ook na de periode van gewichtsverlies u nieuwe gewicht vast te houden, komt vanaf dag 1 volop aan bod.

Sommige cliënten vallen niet af met deze methode, sterker, ze komen zelfs aan. Dit zien wij regelmatig bij cliënten die wat meer buikvet hebben, vrouwen na de overgang en mensen die ook andere klachten hebben (onder andere; vaak het gevoel hebben te “moeten eten”, minder fit, erg moe zijn na de maaltijden). In dat geval zou u tijdelijk kunnen kiezen voor een strikter dieet. Ook kunnen wij uw voeding aanpassen, waardoor het vaak wel lukt om af te  vallen.

Afspraak Maken